شما اینجا هستید :
[کل: 8 میانگین: 3.1]
مشخصات کتاب
نویسنده عبدالکریم سروش
شابک 978-964-563-307-1
پسوند فایل pdf
حجم دانلود 7.25 مگابایت
تاریخ انتشار ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
کد کوتاه 6957
تعداد بازدید 9833بازدید
162فروش
15000تومان 8000تومان
خرید
خرید اشتراک
46%
دانلود رایگان کتاب قمار عاشقانه
بدون دیدگاه دسته بندی : , لینک کوتاه : https://cafeariel.ir/?p=6957

این کتاب شرح جوانمردی است که پیش از آن که صبح معرفت از مشرق سرّش بردمد و «شمس» عشق در افق اقبالش طالع شود ، زاهدی با ترس ، سجاده‏ نشینی باوقار ، شیخی زیرک ، مرده‏ای گریان ، و شمع جمع منبلان بود و وقتی در چنگال «شیخ گیر» افتاد و دولت عشق را نصیب برد ، زنده‏ای خندان ، عاشقی پرّان ، یوسفی یوسف زاینده ، و آفتابی بی سایه شد و این همه را وام‏دار آن بود که دلیرانه و کریمانه و فارغ از بندگی و سلطنت و شریعت و ملت ، تن به قضای عشق داد و پا در قماری عاشقانه نهاد و سرخوش از باختن و فارغ از بردن ، خان‏ومان خود را به سیل تند عشق سپرد و دیوانه‏ ی عشق دیوانه و امّاره‏ی نفس امّاره گشت و فرعون ‏وار نه به سوی نیل ، بل خلیل ‏وار به جانب آتش رفت تا عاقبت ناسوتش در حرم لاهوت نشست و فروخته ‏هایش نیکوتر خریده شد و نازکی ‏هایش سر از فربه ی برون آورد و اسب تجربه‏ اش گنبدی کرد و از گردون درگذشت و سینه ی جوانمردش شراب‏خانه‏ ی عالم گشت .

داستان این قمار شنیدنی و خاطرنواز، که در مواضع مختلف این کتاب، به مناسبت‏ های مختلف مکرر شده است، چون قند مکرر ، ذائقه‏ ی خرد را شیرین می‏کند و ملال خاطر نمی ‏افزاید و به پرسشی سترگ در باب شخصیتی سترگ ، پاسخی درخور می‏ دهد .

امّا علاوه بر آن داستان، نکته‏ های چند دیگر ، که صاحب آن قلم در طی دوران بلند و خجسته‏ ی تعلم از خداوندگار مثنوی آموخته و به مناسبت‏ های گوناگون در خطابه ‏های خود با مستمعان در میان نهاده (از قصه‏ ی تأویل گرفته تا رأی مولانا در باب شهادت حسین بن علی و ماجرای موسی و شبان و مجادله‏ ی ابلیس و معاویه) از ساکنان این سفینه‏ اند .

«ماجرای من و معشوق مرا پایان نیست» و به همین دلیل ، این دفتر می‏ توانست بسی فربه‏ تر از این باشد . لکن «خویش فربه می‏نماییم از پی قربان عید» و تا در رسیدن نوبت آن قربانی، تقدیم این بضاعت فروتنانه موجه می‏ نماید . قدیم‏ترین مقالات این کتاب عمری سیزده ساله ، و جوان‏ترینش عمری دو ساله دارد . عمر خوانندگان گرانی دراز باد و خدای عزّوجل همگی را مزید عزت و دوام کرامت عطا کناد . بمنّه و کرمه .

۸۰۰۰تومان – خرید
شما هم دیدگاهی ارسال کنید
ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

1. لینک های دانلود پس از پرداخت قابل استفاده می باشند ، لطفا ایمیلتان را به صورت صحیح وارد کنید تا بتوانیم پس از خرید با شما در ارتباط باشیم .

2. لطفا هنگام خرید فیلترشکن خود را خاموش کنید .

3. در خرید پستی ، اطلاعات پستی و شماره تماس خود را با دقت وارد نمائید .

4. دانلود کتاب و رسانه در وبسایت کتاب کافه آریل کاملا نیم بها می باشد .

تمامی حقوق محفوظ می باشد © 1403-1398
تلفن تماس : 09981924218 ، پاسخگویی از 9 الی 24